Workflow procesy a jejich dělení
Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Procesní řízení
Modul procesní řízení slouží pro schvalování a řízení dokladů ve WinFASu.
Výhody schvalování:
- bezproblémový tok dokladů
- dohledatelnost a přehlednost (auditní stopa)
- automatizace a ušetření času při práci
- snížení nákladů (např. na tisk faktur, které byly doposud podepisované osobně)
Tok dokladů ve firmě
Jedná se o nástroj, kterým zefektnivníme práci uvnitř podniku. Schvalování můžeme mimo jiné chápat i jako dynamicky řízená práva. Doklad je řízeny stavy a zámky daného procesu.
Důležité:
- Schvalování se řidí předem definovaným a nastaveným schvalovacích schématem (*6401 - Definice workflow procesů).
- Schvalovací schéma obsahuje jednotlivé stavy, mezi kterými jsou definované přechody/aktivity (podpis, podmínka, akce).
- Stavy jsou řízené Zámky procesů (*6492) a Podmnožinami stavů WFL (*6410).
Upozornění! Práva určují kdo může jednotlivé zámky spravovat a je jen na Vás, koho do úprav pustíte a kdo bude schopný ovlivňovat zámky, atd. - Schémat může být neomezené množství.
- Procesy mohou být jednoúrovňová, ale i víceúrovňová, podhléhající různým podmínkám.
Pokud chcete schvalovací procesy implementovat ve Vaší firmě je důležitá komplexní analýza aktuálního stavu schvalování uvnitř firmy a definování jednotlivých pravomocí pro schvalování. Je nutné zodpovědět následující otázky:
- Jaké doklady schvalujeme?
- Kdo je zodpovědný za správnost schválení?
- Kolik osob je zapojených do procesu schválení od zápisu dokladu až po předání do účetnictví/ost. modulů?
- Co se stane pokud je doklad zamítnut? Atp.
Dělení workflow procesů
WFL procesy dělíme dle oblasti schvalování na:
- OBCH - Obchodní - schvalování fakturace
- PODA - Podatelna - schvalování zápisů v Podatelně
- PRIS - Finanční přísliby a žádanky - schvalování objednávek a limit. příslibů
- UCTO - Účetní doklady - pokladní a obecné doklady, přijaté faktury, ad.
- ZASO - Doklady řízení zásob - schvalování zásobových dokladů