Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s užíváním souborů cookie.

Více informací Rozumím

Workflow procesy a jejich dělení

Související rozcestníky | Hlavní rozcestník Procesní řízení 


Modul procesní řízení slouží pro schvalování a řízení dokladů ve WinFASu.

Výhody schvalování:

  • bezproblémový tok dokladů
  • dohledatelnost a přehlednost (auditní stopa)
  • automatizace a ušetření času při práci
  • snížení nákladů (např. na tisk faktur, které byly doposud podepisované osobně)

Tok dokladů ve firmě


Jedná se o nástroj, kterým zefektnivníme práci uvnitř podniku. Schvalování můžeme mimo jiné chápat i jako dynamicky řízená práva. Doklad je řízeny stavy a zámky daného procesu.

Důležité:

  • Schvalování se řidí předem definovaným a nastaveným schvalovacích schématem (*6401 - Definice workflow procesů).
  • Schvalovací schéma obsahuje jednotlivé stavy, mezi kterými jsou definované přechody/aktivity (podpis, podmínka, akce).
  • Stavy jsou řízené Zámky procesů (*6492) a Podmnožinami stavů WFL (*6410).
    Upozornění! Práva určují kdo může jednotlivé zámky spravovat a je jen na Vás, koho do úprav pustíte a kdo bude schopný ovlivňovat zámky, atd.
  • Schémat může být neomezené množství.
  • Procesy mohou být jednoúrovňová, ale i víceúrovňová, podhléhající různým podmínkám.

Pokud chcete schvalovací procesy implementovat ve Vaší firmě je důležitá komplexní analýza aktuálního stavu schvalování uvnitř firmy a definování jednotlivých pravomocí pro schvalování. Je nutné zodpovědět následující otázky:

  • Jaké doklady schvalujeme?
  • Kdo je zodpovědný za správnost schválení?
  • Kolik osob je zapojených do procesu schválení od zápisu dokladu až po předání do účetnictví/ost. modulů?
  • Co se stane pokud je doklad zamítnut? Atp.

 

Dělení workflow procesů

WFL procesy dělíme dle oblasti schvalování na: 

  • OBCH - Obchodní - schvalování fakturace
  • PODA - Podatelna - schvalování zápisů v Podatelně
  • PRIS - Finanční přísliby a žádanky - schvalování objednávek a limit. příslibů
  • UCTO - Účetní doklady - pokladní a obecné doklady, přijaté faktury, ad.
  • ZASO - Doklady řízení zásob - schvalování zásobových dokladů