Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s užíváním souborů cookie.

Více informací Rozumím

Zásoby - Reklamace

Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Řízení zásob - rozcestník


 

Životní cyklus reklamace 
     

Princip aplikace *8753 Reklamace

  • Zápisem reklamace vzniká reklamační případ.
  • Podle typu zákazníka se dělí reklamace na 3 typy:
    • Zákaznická
    • Skladová
    • Interní
  • Po spuštění aplikace máme k dispozici sadu tlačítek, které odpovídají životními cyklu reklamace
    (viz výše).

     

  • Postupným doplňováním údajů projde uživatel jednotlivými stavy reklamace.
  • K dispozici jsou údaje potřebné pro rozhodování a texty pro popis vady apod.
  • Každý krok může generovat patřičnou sestavu.
  • V průběhu procesu lze vygenerovat až pět pohybů reklamované položky.

Zápis reklamace

  • Založení reklamačního případu.
    • Informace od zákazníka.
    • Specifikace reklamovaného zboží.
    • Popis závady.
  • Zákazníka vybereme buď z číselníku klientů nebo ručně.
  • Stiskneme tlačítko Zapsat rekl.
  • Postupně vyplníme údaje v záložce Zákazník.
  • Vybereme Stav reklamace: Zapsáno.

     
 

  • Po stisknutí tlačítka OK se nabídne k tisku tato sestava pro příjem reklamace.

     

  • V aplikaci se potom tento zápis zobrazí červeně a ve sloupci Stav je písmeno Z.

     

      

Posouzení reklamace

  • Stiskneme tlačítko Posoudit.
  • Odpovědný pracovník rozhodne o způsobu řešení reklamace, zda převezme reklamovanou
    položku (Převzít) a odešle ji dodavateli a nebo zda neuzná reklamaci (Neuznáno).

     

  • Určí reklamační sklad, kde bude evidována reklamace.
  • Stiskneme tlačítko OK.
  • Sestava pro příjem reklamace se pak doplní o údaj posouzení reklamace.

     

  • V aplikaci se tato změna projeví změnou barvy a písmenka a dále změnou stavu Odeslat dodavateli.

     
 

    

Odeslání dodavateli

  • Stiskneme tlačítko Odeslat.
  • Na druhé záložce Dodavatel
    • Doplníme údaje o nákupu.
    • Máme možnost zapsat číslo a název položky dodavatele.
    • Upravíme popis vady pro dodavatele.
    • Datum odeslání, případně č. balíku.

     

     

  • V aplikaci se tato změna projeví změnou barvy, písmene a změnou stavu Odesláno.

     

Vrácení od dodavatele

  • Stiskneme tlačítko Vráceno.
  • Zápíšeme:
    • Vyjádření dodavatele.
    • Datum vrácení.
    • Způsob posouzení dodavatelem.

     

     

  • V aplikaci se tato změna projeví změnou barvy, písmenka a změnou stavu Vráceno dodavatelem.

     

Předání zákazníkovi

  • Stiskneme tlačítko Předat zak.
  • Zapíšeme
    • Vyjádření prodejce k reklamaci pro zákazníka.
    • Datum předání reklamace zákazníkovi.
  • Potvrdíme stiskem tlačítka OK.

     

  • V aplikaci se tato změna projeví opět změnou barvy, písmenka a změnou stavu Předáno zákazníkovi případně lze změnit rovnou na stav Vyřízeno.

     

Vyřízení

  • Stiskneme poslední aktivní tlačítko Vyřízeno.
  • Změníme stav reklamace na Vyřízeno a stiskneme tlačítko OK.

     

  • Po té skončí životní cyklus reklamace.

Sestavy

Pevné sestavy

  • K dispozici jsou:
    • Příjem
    • Odeslání dodavateli
    • Vrácení od dodavatele
    • Předání zákazníkovi
  • Velikost A5.
  • Možno dvě sestavy na stránku A4.
  • Pro úzké pokladní tiskárny jsou k dispozici sestavy pro příjem a vyřízení reklamace.

IQ sestavy

  • Filtrování reklamací dle stavu.
  • Přehledy se všemi dostupnými údaji.

Komunikace se zásobami 

  • Na šabloně lze nastavit šablony pořízení zásoby, které vytvoří pohyby reklamované položky na skladě.
  • Podle stavu a typu reklamace se jedná například o příjem, převod, dobropis nákupu,
    dobropis prodeje či spotřeby, výdej, spotřebu.
  • Pohyby se mohou volat s dotazem nebo přímo.
  • Při založení pohybu v zásobách se může otevřít pořízení nebo se pohyb provede skrytě.
  • Změnou stavu zpět se vytvořený pohyb zruší.
  • Konkrétní postup nastavení komunikace se zásobami je uveden v návodu +3437

Zpět na rozcestník "Řízení zásob"