Bankovní účet je uložen u více klientů - řešení problému
Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Klienti a osoby |
Co problém způsobuje?
Zpracování bankovních výpisů (*1004) je standardně nastaveno tak, že při napárování úhrady na fakturu se ke klientovi z faktury automaticky přidá bankovní účet z položky výpisu. Toto zajistí, aby příště došlo k napárování položky ve výpisu automaticky. V některých případech může ale nastat sistuace, kdy položka na výpisu přišla z účtu jiné firmy, než je uvedená na faktuře (např. při platbě dobírky Vám peníze dorazí od přepravní společnosti, namísto klienta z faktury).
Za jakých podmínek se účet automaticky doplňuje?
Od 02/2014 ve WinFASu přibyly kontroly, které významně zpřísňují podmínky pro automatické založení nového účtu. K doplnění dochází při párování položek v bankovním výpisu přes aplikaci *1004 Zpracování banky. Další podmínky:
- V šabloně zpracování bankovních je doplnění účtu povoleno = na záložce Ostatní není zaškrtnutý zákaz.
- Položka výpisu hradí fakturu
- Klientna faktuře není "obecný/noname klient" + nebo -
- Bankovní účet dosud neexistujeu žádného evidovaného klienta, nebo
- Bankovní účet existuje u jiného klienta (jiné IČo) a není označen jako „sběrný“. Sěrný účet je označení pro zástupný účet zprostředkující platbu klienta (např. při úhradě dobírkou ‚Ceská pošta, PPL, apod.) Sběrné účty se automaticky nezakládají a jsou vyloučeny z kontrol.
- BÚ, které splňují první dvě podmínky a nejedná se o sběrný účet jsou :
a) Kontrolovány, zda již neexistují u jiných klientů (klient s jiným IČem). Pokud ano, je zobrazeno upozornění, u kterých položek tato shoda byla nalezena.
b) Po uložení zpracování výpisu je nabídnutý seznam nových účtů, označené účty jsou poté uloženy do číselníku BU k nalezeným klientům.
Jak odhalit klienty s duplicitnímy účty?
Při zpracování bankovních výpisů (*1004) Vás nyní WinFAS automaticky upozorňuje na chybné položky.
Je možné ručně spustit kontrolní sestavu. Tato sestava zkontroluje všechny klienty a detailněji Vás informuje o problému. Sestavu najdete v Centrálním manažeru / Klienti / Sestavy / Kontroly - číselník klientů. Otevře se Vám seznam kontrol, kdezatrhněte možnost Bankovní účet u více klientů.
Jak řešit nalezené chyby?
- Otevřete si číselník *3000 Klienti.
- Najděte si klienta a stiskněte Uprav.
- Vyberte příslušnou pobočku (uprostřed okna)
- Přepněte se na záložku Bankovní účty.
- U chybného účtu zrušte zaškrtávátko Lze na účet platit.
(Pokud účet nebyl použitý u žádné platby, můžete jej také smaz tlačítkem Smaž) - Klienta Uložte OK
Jak chybám předcházet?
Varianta 1 - Označte sběrné účty
Pokud prodáváte na dobírku a přepravní společnosti (PPL, Pošta, ...) Vám pak posílají peníze, nebo Vám z jiného důvodu chodí platby z jiného účtu než je ten klientův pak:
- U účtů, ze kterých Vám přicházejí platby nastavte, že jde o Sběrný účet.
- Nastavení se provádí v aplikaci *3000 Klienti.
- Najděte si klienta a stiskněte Uprav.
- Vyberte příslušnou pobočku (uprostřed okna)
- Přepněte se na záložku Bankovní účty.
- U chybného účtu zrušte zaškrtávátko Sběrný účet.
Varianta 2 - Vypnout automatické doplňování účtů