Nahrání a obnova certifikátu EET
Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | EET ve WinFASu
Vygenerování certifikátu
- o certifikát je třeba si nejdříve zažádat na portále správce daně a dle jejich pokynů si ho stáhnout a nainstalovat
- instalace proběhne, pokud bude vyžadovat zadání hesla (které si poplatník vytvořil při generování certifikátu
- po přihlášení na portále pro evidenci tržeb, přejděte na záložku certifikáty
- pomocí odkazu vstoupíte na stránky certifikační autority pro správu certifikátů
- přejedete na záložku Nový certifikát
- vygenerujete si nový certifikát
- vygenerovaný a uložený certifikát nahrajete do WinFAS v číselníku provozoven EET *8915 – vždy ke konkrétní provozovně
- jsou dvě možnosti pro nahrání certifikátu do WinFAS – podle volby umístění:
A) Umístění: uložiště
- pokud v číselníku provozoven v části pro certifikát vybereme „uložiště“ – je třeba jej mít nainstalovaný mezi osobními certifikáty v uložišti Windows
- výhodou tohoto způsobu je:
- větší ochrana údajů (tzn., k certifikátu se dostanou pouze pověřené - vybrané osoby)
- certifikát je uložen v chráněném uložišti systímu Windows
- nevýhodou tohoto způsobu je:
- je nutné nainstalovat pro každou osobu zvlášť a pro každou osobu ho zde vybrat (pro všechny zaměstnance, kteří budou pracovat s *1003_Pokladna nebo *8720_RZ) --> pokud se na jednom PC střídá více osob a mají každá svůj přístup - poté musí být nainstalován na každém přístupu samostatně (nestačí jen v rámci jednoho PC)
- pokud s aplikacemi budou pracovat i uživatelé, kteří certifikát nemají u sebe nainstalovaný (i když např. nepořizují doklady s EET, ale pouze pracují s aplikacemi *1003 a *8720), pak je bude při spuštění každé šablony zdržovat následující hláška:
B) Umístění: databáze
- pokud v číselníku provozoven v části pro certifikát vybereme „databáze“ – budeme mít možnost najít uložený certifikát v PC a vybrat jej
- výhodou tohoto způsobu je:
- certifikát stačí nainstalovat pouze na jednom PC, na kterém provádíme nastavení
- jeho nahráním do databáze pak nebude nutné jej znovu instalovat na PC všech zaměstnanců (respektive na všech osobních přístupech)
- chybová hláška v aplikacích *1003 a *8720 již nebude vyskakovat ani zaměstnancům, kteří neprovádí evidenci, ale s aplikacemi pracují
- nevýhodou tohoto způsobu je:
- menší ochrana použití certifikátu (k certifikátu se mohou dostat všichni s přístupem do číselníku provozoven)
Doporučení:
- Doporučujeme certifikát umístit přímo do databáze (vždy se týká té jedné firmy).