Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s užíváním souborů cookie.

Více informací Rozumím

Přímé použití zálohy při ukládání vystavené faktury

Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Fakturace | Finanční modul


 

Způsoby různého nastavení použití zálohy jsou popsané v návodu +1496.

Na šabloně pořízení hlavičky faktury na záložce Speciality je nutné nastavit:

  1. Akci pro úhrady po zaknihování faktury -> Zálohy
  2. Šablonu pro přímé použití zálohy
    • při ukládání faktury probíhá kontrola existence zálohy daného klienta
    • záloha existuje -  zobrazí se okno pro přímé použití zálohy
    • záloha neexistuje - proběhne uložení faktury


 

Použití zálohy

  • ve sloupci Ano/Ne zaškrtněte zálohu, kterou chcete použít
  • v posledním řádku Na zálohách použito se zobrazí součet částek zvolených záloh
    • v případě plného použití zálohy, potvrďte použití zálohy pomocí tlačítka OK
      • proběhne plné použití daňového dokladu z platby, pokud existuje
    • v případě částečného použít zálohy (např. do výše faktury) přepište částku vybrané zálohy ve sloupci částka [CZK], použití zálohy potvrďte tlačítkem OK
      • proběhne použití daňového dokladu z platby v poměrné výši použité zálohy, pokud existuje
    • v případě, že budete vyúčtovací fakturu přeplácet zálohou, ponechte částku zálohy vyšší než je částka vyúčtovací faktury, potvrďte OK
      • proběhne plné použití daňového dokladu z platby, pokud existuje


    • Při přeplácení faktury zálohou se zobrazí okno Varování


    • Volba Ano
      • otevře se okno Použití zálohy, kde je záloha použita do nuly = do výše vyúčtovací faktury
      • přepište částku dle výše požadovaného přeplatku
      • vyberte daňový doklad z platby (pokud existuje)
      • uložte
      • proběhne informace o přeplacení faktury, potvrďte
      • zobrazí se Vám vyúčtovací faktura (tiskopis) s přeplatkem
    • Volba Ne
      • vrátí Vám do okna přímého Použití záloh, pro změnu volby zadání použití zálohy