EET v zásobách
Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | EET ve WinFASu
- kvůli zavedení EET dojde ve WinFAS v zásobách k několika důležitým změnám z pohledu používání zásob, a to:
- Zápis EET v *8720_Řízení zásob
- Nastavení provozoven v hlavičce dokladu
- Možnost rozhodnutí, které doklady nemají jít do EET
- Omezení oprav dokladů
- Omezení mazání dokladů
- Omezení forem úhrad → využití peněžních šuplíků
- v zásobách je třeba rozlišovat, které typy zásobových dokladů (a jim příslušných šablon) spadají do EET, které tam spadají až v části účetnictví (pokladna) a které nespadají:
- zásoby EET
- Prodej za hotové/kartou (prodejka)
- Prodej KASA (peněžní šuplíky)
- účto EET
- Prodej na fakturu
- Prodej na FA hotově
- netýká se EET
- Výdej DL
- Spotřeba
- Záměna
- atd.
Aplikace *8720_Řízení zásob a EET
- nově u dokladů, které by měly nebo mohou spadat do EET, přibyl údaj pro výběr provozovny a možnost vyřazení dokladu z EET
Prodejka za hotové/kartou
- u prodejky za hotové nebo kartou se postup pořizování dokladů nijak významně nezmění
- na dokladové šabloně je třeba navíc pouze vyplnit provozovnu EET
- vyplnění provozovny – automatické x ruční:
- automaticky: dle nastavení firemní věty a číselníku provozoven (návod +1972)
- v případě, kdy je PC přiřazený ke konkrétní provozovně v číselníku provozoven nebo kdy existuje pouze 1 provozovna – vyplní se automaticky
- ručně: nutné provést výběr provozovny
- údaj se stane povinným (žlutě podbarveným) podle nadefinování data ve firemní větě a příp. přímo u provozovny (návod +1972)
- tzn. pokud např. budeme mít evidenci tržeb zadanou od 1.12.2016 – do té doby nebude nutné údaj vyplňovat a od 1.12. se stane automaticky povinným a nedovolí přejít do pořizování položek bez vyplnění
- možnost „Odmítnout EET“
- slouží pro případ, kdy budeme pořizovat doklad z provozovny, která tržby běžně eviduje, ale doklad zrovna nebude spadat do EET (nebudeme ho chtít odeslat)
- doklad dokončíme klasickým způsobem – při ukončení systém odešle potřebné údaje na server správce daně a na dokladu přibydou údaje povinné k evidenci tržeb:
- pokud je na dokladě vyplnění FIK kód – spojení se serverem správce daně proběhlo v pořádku
- pokud neproběhlo, zobrazí se místo něj kód PKP:
- poté už je třeba věnovat pozornost dodatečnému odeslání (návod +1976)
POZOR! Pokud již používáte peněžní šuplíky, nebo pokud používáte vouchery, e-peněženky a jiné poukazy (k jejichž nabití i čerpání dochází jedním poplatníkem) → je nutné si peněžní šuplíky zřídit a postupovat dle návodu +1981