Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s užíváním souborů cookie.

Více informací Rozumím

Vouchery v zásobách (původní řešení)

Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | EET ve WinFASu


 

Upozornění:

  • toto řešení je možné používat v případě, kdy nemáte ze zákona povinnost sazby DPH na voucheru - jinak použijte řešení nové: +2237
  • v řešení je nutné si interní směrnicí určit zaúčtování voucherů

Peněžní šuplíky - kdy a jak

  • práce s peněžními šuplíky je pro účely EET v případě využívání:
    • voucherů
    • elektronických peněženek
    • vlastních poukazů
    • kuponů, žetonů
    • atd.
  • → tzn. v případě nabití a čerpání stejným poplatníkem
  • Stravenky do těchto případů nespadají! → jde o nabití a čerpání jinými poplatníky (my je nevydáváme). Pokud tedy jako formu platby využíváte stravenky (ale jiné poukázky ne) - není nutné peněžní šuplíky zavádět pro účely EET.
  • nespadá sem ani případ slevy ve WinFAS
  • nebo s peněžními šuplíky budeme pracovat v případech, kdy:
    • už šuplíky používáme
    • chceme každodenně hlídat stav v kase (uzávěrky, výčetky)
    • chceme evidovat formy platby pro vnitřní potřeby
  • vzhledem k tomu, že peněžní šuplíky jsou typu kasa – všechny jejich formy platby spadají do EET

Upozornění: Nastavení a přípravu peněžních šuplíků provádí vždy pracovníci Organizační kanceláře!

Doporučení: Pokud není nutné pro účely EET (viz vouchery, poukazy, e-peněženky, apod.) → doporučujeme zbytečně nezavádět

Nadefinování forem úhrad

  • než budeme evidovat tržby prostřednictvím peněžních šuplíků, je třeba si nadefinovat všechny formy úhrad, které budeme používat
  • Postup:
    • spustíme aplikaci *8752_Číselník druhů plateb
    • přes tlačítko „Přidej“ doplníme všechny druhy platby, které budeme potřebovat → důležité je vybrat správný typ platby! pokud budeme používat nějaký poukaz, je třeba zvolit „čerpání voucheru“:


  • všechny nadefinované druhy plateb mohou vypadat následovně:


Nabití e-peněženky, voucheru a jiných poukazů

  • nabití poukazu provedeme prodejem položky ze zásob (hotově, kartou)
  • Naskladnění položky:
    • provedeme např. pohybem 29 (Evidenční příjem)
    • položku naskladníme za 0 Kč
  • Položka pro poukaz může vypadat např. takto:


  • ALE POZOR! Při zakládání položky, která bude typu voucher a jiných poukazů je nutné na záložce Obaly,klasif. zaškrtnout políčko pro nabití voucheru!


  • naskladněnou položku poté prodáme v hodnotě poukazu = nabití

Čerpání e-peněženky, voucheru a jiných poukazů

  • k čerpání poukazů je nutné pracovat s peněžními šuplíky (jinou cestou ze zásob toto řešit nelze!) a mít nastavené jednotlivé formy úhrady
  • pořízení dokladů v *8720_Řízení zásob pak provedeme přes šablonu kasy (respektive šablonu provázanou na peněžní šuplík)
  • hlavičku dokladu a položky vyplníme klasicky, jak jsme zvyklí (navíc s provozovnou – dle pořízení dokladů s EET - návod +1979 (základní pořizování dokladů))
  • po uložení v okně Pořízení účtenek vybereme formu úhrady, kterou zákazník platil
    • nebo rozdělíme celkovou sumu mezi jednotlivé formy úhrad
      • pokud platil různými prostředky – například:

 

  • poté potvrdíme OK a systém odešle údaje na server správce daně
    • na účtence se vytisknou údaje pro EET včetně FIK kódu
    • pokud PKP – viz dodatečné odeslání


Upozornění:

Pokud využíváme jako druhy platby i jakékoli poukazy, je nutné na dokladové šabloně nastavit Platbu před tiskem

- důvodem je, že platba prostřednictvím čerpání poukazů odchází do EET jako speciální údaj – je tedy nutné ji zadat ještě před tiskem účtenky

Pokud přes peněžní šuplíky přijímáme pouze platby v hotovosti, kartou a stravenkami – je možné tisknout účtenky dříve, než zvolíme druh platby

Nastavení šablony pro platby před tiskem:

  • v aplikaci *8720_Řízení zásob si spustíme dokladovou šablonu kasy (peněžních šuplíků)
  • zde klikneme pravým tlačítkem myši na propisovačku
     a dáme upravit:

 

  • v záložce Ostatní potom v Evidenci plateb zaškrtneme „Platit před tiskem“ a uložíme šablonu → OK:


Zpět na rozcestník "EET ve WinFASu"